Vyměnit kolo, správně zacouvat nebo vyplnit “camrák”. Ve Šmídlu spustili projekt školicího centra pro nové řidiče.

  • Vyměnit kolo, správně zacouvat nebo vyplnit “camrák”. Ve Šmídlu spustili projekt školicího centra pro nové řidiče.

    V tuzemských poměrech unikátním způsobem vzdělává nové řidiče největší český dopravce Šmídl. V Žamberku otevřel třítýdenní program pro řidiče bez  dostatečné praxe. Firma si od zavedení slibuje rychlejší zaučení nováčků a pozitivní ohlasy jsou i od samotných účastníků.

    Autoškola zdaleka nestačí

    Dopravní firmy mají zájem hlavně o řidiče s praxí, kterým stačí předat klíčky od vozu a adresu zákazníka. Nezkušení řidiči tak často nemají kde získat potřebné zkušenosti a dovednosti. “Dříve jsme takové řidiče odmítali, nebo jezdili v zácviku se zkušeným řidičem. Jejich zaškolení tak ale trvalo řádově měsíce, protože se vše učili za pochodu. Rozhodli jsme se proto otevřít školicí centrum, kde jsme pro ně připravili speciální výukový program,” vysvětluje Martina Šmídlová obchodní a personální ředitelka holdingu Šmídl.

    46275245_1939121632833375_4133789843534643200_o

    3 týdny prověří schopnosti i motivaci uchazečů

    Celý kurz trvá 3 týdny a je určen těm řidičům, kteří sice mají řidičský průkaz na kamion, ale nemají potřebné znalosti a praxi z oboru. Během 3 týdnů se v malé skupině do 5 účastníků důkladně seznámí s administrativou, podmínkami v jednotlivých státech, systémem přestávek i samotným vozidlem. “Rozhodně nesedíme celý den v učebně, většinu času trávíme u auta, kdy se učíme kurtovat náklad, nasazovat řetězy, starat se o vozidlo, zkrátka simulujeme všemožné situace, které mohou řidiče na cestách potkat,” popisuje školitel Martin Severa, který s kamionem v barvách Šmídl 13 let projížděl Evropu. Druhý týden kurzu probíhá v logistickém centru ve Vysokém Mýtě, kde se účastníci seznámí s dispečery, procvičí si couvání s tahačem a další praktické dovednosti. Poslední týden je opět věnován administrativě, vyplňování stazek, nastavování mýtných krabiček nebo správnému postupu při pojistných událostech. “Během kurzu čeká na účastníky i několik testů, kde si ověřujeme, že všemu správně porozuměli. Pokud projdou, čeká je ještě několik týdnů jízdy se zkušeným řidičem mezinárodní kamionové dopravy,” uzavírá Martin Severa.Martin Severa 046

    Jedinečný projekt má zlepšit dovednosti řidičů

    Na projekt má Šmídl pozitivní ohlas i od samotných účastníků. Samostatným řidičem se přitom stanou jen asi dvě třetiny uchazečů. “Mít příslušný řidičák C+E je jedna věc, ale řídit kamion se člověk naučí až praxí. Pokud vím, tak jsme jediní, kdo se začínajícím řidičům takto věnuje. Je to samozřejmě investice, ale jsme přesvědčeni, že se nám to vrátí na menším počtu pojistných událostí, ekonomičtější jízdě i větší spokojenosti řidičů”, uzavírá Martina Šmídlová.  Martin Severa 044

     

Nové školící centrum ŠMÍDL