Na to, jak se do každodenní činnosti dopravy a logistiky promítají „zelená témata“ jsme se zeptali výkonného ředitele, pana Miroslava Uhlíře.
Do naší každodenní práce se téma zelené logistiky zatím prakticky vůbec nepromítá. Kolik vídáte na silnicích aut s alternativním pohonem? A kolik z nich je nákladních?
Právě v nákladní dopravě naráží alternativní pohony na své hlavní limity: malá dojezdová vzdálenost na jedno natankování/nabití, nedostatečná síť čerpacích stanic/dobíjecích míst a v neposlední řadě vysoká pořizovací cena. Ačkoliv vývoj již nějakou dobu běží a je vidět, že postupuje, z pohledu nákladní dopravy se stále nedá říct, že by přinesl v praxi použitelná řešení. Z mého pohledu musíme začít postupně, tedy u osobní přepravy, přes menší nákladní automobily s nízkými nájezdy, poté s vyššími nájezdy a nakonec přijdou na řadu kamiony s dlouhými nájezdy a těžkými náklady. A mezitím musí být vybudována dostatečná infrastruktura čerpacích a dobíjecích míst.
Máme praktickou zkušenost s jedním flotilovým vozidlem na LNG pohon, kde si potvrzujeme výše uvedené. Mimochodem, cena LNG vzrostla od objednání vozidla pětinásobně. Co by se stalo, kdybychom takových aut měli celou kolonu (cca 50) nebo dokonce celou flotilu (více než 200)? Občas vedeme se zákazníky zajímavé debaty na toto téma, které ale končí právě v ekonomické rovině. „Zelenou službu“? Rádi zajistíme. Ale cena bude násobně vyšší…
Výše uvedené informace se však týkají alternativních pohonů. Patříme k předním českým poskytovatelům dopravních služeb a v holdingu máme přes 500 klasických naftových vozidel. Jsme odpovědná firma. Dlouhodobě se zaměřujeme na ekologii a zbytečné plýtvání zdroji. Přispíváme ke snižování uhlíkové stopy a spotřeby pohonných hmot a energií. Vozidla měníme každé 4 roky, aby nebyla zastaralá. Nyní všechna splňují emisní třídu EURO 6. Bedlivě sledujeme dění kolem emisní třídy EURO 7, která přinese v této oblasti další zásadní změny a pravděpodobně značně urychlí rozvoj vozidel s alternativním pohonem.
Miroslav Uhlíř
výkonný ředitel
Další novinky
Nepřízeň počasí 11. ročník Rallye Šmídl nezastavila
V sobotu 20. dubna 2024 byl odstartován 11. ročník oblíbené orientační automobilové soutěže Rallye Šmídl. [...]
Rallye Šmídl je opět tady!
Amatérská automobilová orientační soutěž pro rodiny s dětmi a automobilové nadšence je zpět. 🏁 STARTUJEME [...]
Martina Šmídlová: Účast v soutěži EY Podnikatel roku 2023 pro mě nebyla jen oceněním
Na finálovém galavečeru soutěže EY Podnikatel roku, který se konal v Praze v paláci Žofín, [...]
Podpora regionu: Sociální automobil pro pečovatelskou službu
V rámci našeho závazku ke společenské odpovědnosti a podpoře místních komunit jsme podpořili další významný projekt. [...]